جلسه ای با مدیریت پلیس راهور تنکابن

تعداد بازدید۸۸۰۳مرتبه

با نام و یاد خداوند بخشنده مهربان

به جهت ساماندهی بخشی از بار ترافیکی خودروهای درون شهری و تعیین ایستگاههای تاکسی جلسه ای با جناب سرگرد سیدی و کارشناس ایشان در محل دفتر شورای شهر شهسوار برگزار گردید . در این جلسه مشکلات ترافیکی حوزه شهری بررسی گردید و از آنجایی که شهرداری و شورای شهر شهسوار در حال بررسی و مطالعه طرح جامع ترافیکی شهر میباشند اجرای کلیات این طرح به بعد از نهایی شدن مطالعات موکول گردید اما با توجه به مصوبه شورای شهر بزودی چند ایستگاه تاکسی شامل مسیر میدان امام به ولی آباد و میدان امام به کریم آباد جابجا خواهند شد تا با ترافیکی میدان کاهش یابد.1

8 thoughts on “جلسه ای با مدیریت پلیس راهور تنکابن

  1. یک پیش نهاد
    اصلا میدان امام ایستگاه نباشد و تاکسیها از آن عبور کنند چه میشود؟
    مگر تاکسی اتوبوس است که ایستگاهی شود؟

    • با درود
      لطفا طرح پیشنهادیتان را در این وبلاگ به اشتراک بگذارید . ممنونم

      • ما بخشی از جهان هستیم پس نمیتوانیم جدا از آنها خودمان برای خودمان قانون و طرح ایجاد کنیم. در شهرها با بزرگتر و شلوغتر شدن آنها روشهای حمل و نقل عمومی متحول میشوند. مثلا شهری مثل تهران امروز بدون مترو غیر قابل تصور است در حالی که همین مترو سی سال طول کشید که راه بیفتد. در حال حاضر در شهسوار سیستمهای حمل و نقل یک پله از کاربرد اصلیشان عقب هستند:
        تاکسی در ایستگاه پر از مسافر میشود که درصدی بین راه و اکثرا در انتها پیاده میشوند. این وظیفه اتوبوس شهری است.
        در عوض این شهر پر از آژانسهای تاکسی تلفنی است که مسافرتهای کوتاه داخل شهری برای تعداد معدود مسافر را بعهده دارند. این وظیفه تاکسی در شهرهای بزرگ است. شاید اگر دقت کرده باشید نود درصد تاکسی های تهران این روزها فقط مسافر دربستی میبرند.
        اما تغییر این وضع بصورت آنی و یکدفعه در شهر ما ممکن نیست. نه میتوان آژانسها را یکروزه جمع کرد و نه اتوبوس و مینی بوسی هست که در مسیرهای اصلی مسئولیت جابجایی مسافران شهری را بعهده بگیرد.
        برای مرحله اول پیشنهاد میکنم ایستگاه های میدان امام خمینی کلا جمع آوری شوند و مسیر اصلی شرقی غربی با مبدا شهرک فرهنگیان به مقصد ولی آباد تنها در دو انتها ایستگاه داشته باشد. بخدا امکان پذیر است، ترافیک شهر را کم میکند، حتی یکسری از ماشینها میتوانند از کمربندی فردوسی یا کمربندی بزرگ رفت و آمد کنند و در وقت و انرژی صرفه جویی شود.

  2. با سلام
    قبل هز هر چیز منابع انسانی یک منطقه هستند که اون منطقه رو شاخص میکنن چون در هر بخشکسانی هستند که داری تخصص و دیدگاهی جدید باشند.انگیزه اونا جز توجه چیزی نیست
    دوست بزرگوار برای اینکار جانمایی توسط چه کسانی و بر چه مبنایی انتخاب قرار بشن.
    و اینکه چند نفر با زمینه مرتبط در راستای اهداف ۵ ساله و بالا دستی این برنامه هارو منطبق میکنه
    مهندس گله مندم گله از همه ی ندیدن هااااااا نه من انتظار من از ندیدنهای افرادی که مستحق بودن ها هستن ولی با بی توجهی رونده شدن به کارهای فرعی و جبر و نه اختیار اونها رو سرگرم کرده واسه اینا گله مندمممم عاشق شهرمم ولی ثبل اون این ادماش هستن که منو عاشق کردن

  3. این کار تخصص مهندسان‌ ترافیک هستش نه پلیس راهنمایی و رانندگی.تا وقتی کار رو دست کاردان و کارشناس بخش مربوطه نسپارید مشکلات ترافیکی تنکابن حل نمیشه.به علاوه هر طرحی هم تصویب بشه نیاز به حمایت مصمم داره.
    تا به امروز هر طرحی اجرا شده چند ماه دوام نیاورده.
    نبودن پارکینگ های طبقاتی ، نبود تحلیل های ترافیکی ، اشکالات خیابان بندی و طرح هندسی و … از مشکلات عمده ترافیکی این شهره که میشه با راهکارهایی مانند حذف پارکینگ های حاشیه ای از خیابان ها و زمان بندی عبور و مرور وسایل نقلیه و … بار ترافیکی را کم و ظرفیت خیابان ها رو افزایش داد.

  4. با سلام…به نظربنده بهترین مکان برای ایستگاه تاکسی به طرف کریم آبادجنب مصلی و به طرف گلزارشهدا وادامه آن زیرگذرپل جنب مخابرات میباشد… باتشکر

  5. با سلام بهتر دیدم بعضی از یاد داشت هایی که یک سال گذشته آورده بودم در این خصوص ، یاد آوری کنم .راه حل کم کردن بار ترافیکی داخل شهر بیرون بردن بعضی از اماکن پر تردد از داخل شهر به حاشیه آن است مانند بیمارستان ، اداره های دولتی ، مراکز خرید و… به آسانی قابل پیش بینی است که وقتی مرکز خرید آدینه راه اندازی شود با آنکه پارکینگ هم دارد چه اتفاقی خواهد افتاد زیرا مسیر عبور خودروهایی که به پارکینگ این مرکز خرید وارد می شوند از مرکز شهر است و مثال هایی از این دست بسیار است . برنامه ریزان شهری باید با توجه به فرهنگ هر منطقه برای آن برنامه ریزی نمایند که لازمه آن بومی بودن وشناخت کافی می باشد . به عنوان مثال در شهری که مسافران آن فاصله بین میدان امام تا سه راه خرم آباد یا میدان امام تا خیابان گلیجان را با تاکسی طی می کنند انتقال ایستگاه از میدان امام باعث نارضایتی مردم میشود !!! الیته در شرایط کنونی چاره ای جز این نمی باشد .راه حل منطقی تر چاره جویی برای پیدا کردن منابع مورد نیاز برای اجرای طرح تفضیلی شهر است که بودجه ای ملی را می طلبد و افراد صاحب نفوذ و جان برکف ؟

  6. پیشنهاد آقای سلحشور جالب است. دو طرف زیر گذر شرق پل چشمه کیله شروع و پایان ایستگاه تاکسی به سمت دانشگاه باشد بطوری که تاکسی هایی که از شرق می آیند قبل از پل پایین بروند و مسافرانشان را پیداه کنند(به این ترتیب ترافیک پل هم کم میشود) و شروع سوار شدن هم برای طی مسیر به سمت شرق جلوی مخابرات باشد و بخش خراب شده ساختمان مخابرات را میتوان بصورت اصلاح هندسی مسیر ورود تاکسی به خیابان کرد.
    همین ترتیب در سمت مقابل جلوی مصلا باشد برای شروع حرکت تاکسی ها به سمت غرب. تاکسی هایی که از غرب می آیند و مسافرانشان را حد فاصل میدان امام تا فروشگاه دلونگی پیاده میکنند هم با استفاده از زیر گذر به سمت مقابل میروند تا انتظار یا مسافرگیری مجدد داشته باشند.
    به این ترتیب بجای آنکه میدان امام حد فاصل دو مسیر تاکسیرانی شود، پل چشمه کیله این وظیفه را بعهده میگیرد و کم کم پل کلا عابر رو میشود(بجز اتوبوس BRT، خودروهای پلیس و امدادی)

    البته برای کاهش ترافیک مسافر کلا اتوبوس شهری لازم است.