تعداد بازدید۱۴۰۰۷مرتبه
درود بر همشهریان عزیزم؛
چند روزی است که درگیر امتحانات آخر ترم شده و کمتر زمانی پیدا میکنم تا مطلب جدیدی را برایتان بنگارم. این روزها کارهای زیادی در حال انجام شدن است. مسایل مربوط به سد معبر در حال ساماندهی بوده و دست فروشان نیز تقریبا جمعآوری شدهاند. برخی از این اتفاق ناراحت شدهاند، اما شهروندان بسیاری هم خوشحالند از اینکه میتوانند راحت و بیمزاحمت در خیابانها و کوچههای شهر طی مسیر نموده و قدم بزنند.
اقدام و تصمیم سختی بود. باید چهره شهر را مرتب میکردیم و به خواستههای عمومی مردم رسیده و به آنها احترام میگذاشتیم و برای تحقق آن میبایست عدهای کاسب دست فروش که بعضاً سالها در مکانهایی مشغول به کاسبی بودند و برایشان حق ایجاد شده بود را جابجا میکردیم. در هر صورت و با تمام سختیها و تنشها این اتفاق در حال ساماندهی است و مکان مناسبی در خیابان طالقانی در حال آماده سازی برای تمرکز این بازار میباشد. جا دارد از این طریق از کلیه همکاران واحد سد معبر، شهردار گرامی و به طور مخصوص از تمام همکارانم در شورای شهر دوره چهارم که با اتفاق نظر با وجود تنشها و فشارها، موجبات این مهم را فراهم آوردند، تشکر نمایم.
در ضمن از کلیه کسبه و مغازهداران عزیزی که لوازم و کالاهایشان در مسیر پیادهروها مانع تردد عابرین پیاده میشود و یا در مقابل مغازههایشان اجازه دادهاند که فرد یا افرادی دست فروشی نمایند، استدعا دارم ضمن همکاری با مامورین واحد سد معبر از اقدامات قانونی بعدی ممانعت بعمل آورند. از همکارن محترم شهرداری نیز خواهشمندم حسن برخورد و احترام به کسبه و بازاریان محترم را سرلوحه این اقدام قرار داده و با در نظر گرفتن حقوق کلیه شهروندان این مهم را به نحو شایستهای به انجام برسانند.
اما عامل اصلی که بنده را بر آن داشت تا این مطلب را بنویسم، اهمیت و اولویت محیط زیست پیرامونمان بود. این روزها خبرهای مناسبی از حوزه محیط زیست شهری، استانی و بطور کلی استانهای شمالی به گوش نمیرسد که جا دارد مسولان شهری، استانی و کشوری اندکی کارشناسانهتر، اجراییتر و با اولویت بیشتری به آن نگاه کنند. این امر تنها مختص ادارات و ارگانهای محیط زیستی نمیشود و شایسته است کلیه شهرداران، شوراها، دهیاران، بخشداران، فرمانداران و مراکز بهداشت و درمان و کلیه نهادهای اداری و اجتماعی و همچنین کلیه شهروندان به آن توجه ویژهای داشته باشند.
در سالهای اخیر با سرعت بسیار زیادی کمر به نابودی خود بستهایم. جنگلها را تخریب میکنیم، زیستگاهها را نابود میکنیم،حیوانات را میکشیم، رودها را میآلاییم و دریا را …. . یاد سخنی از مرحوم پدرم میافتم که میگفت: «خداوند خانهای را که میخواهد خراب کند، کلنگ را به دست صاحبش میسپارد».
براستی چرا این چنین میکنیم؟ آیا به فکر فرزندانمان و آینده آنها هستیم؟ چه کسی مسوول این بیفکریهاست؟ با افرادی که قانون شکنی کرده و زبالهها را در خیابانها، جنگلها و… میریزند چه باید کرد؟ با افرادی که فاضلابهای خانگی را به مسیر رودها و نهرهای منتهی به دریا میریزند چه باید کرد؟
مسول فرهنگسازی در این زمینه چه ارگانهایی هستند و چقدر در انجام وظایفشان موفق بودهاند؟
آیا استفاده از همیار محیط زیست همچون همیار پلیس نمیتواند در ارتقاء سطح فرهنگی جامعه تاثیرگذار باشد؟ نقش مردم و مسولین در کاهش این اتفاقات چیست؟
با من در مورد محیط زیست و احترام به آن صحبت کنید.
“محیط زیست چیزی نیست که ما از پدرانمان به ارث برده باشیم بلکه امانتیست که فرزندانمان به ما سپردهاند”. دلی پر درد دارم…
بدرود.
مهندس جون بخواه چیکار کنیم؟
بقول آدمکشا عکس بده جنازه تحویل بگیر. کی دلتو شکسته؟
برای بهبود اوضاع وخیم زیست محیطی باید کارگاه های اموزشی در سطح شهر برگذار بشه تا مردم از پیامدهای تخریب محیط زیست و تاثیر منفی ان در زندگی خود اگاه بشن…اقای فلاحتکار فعالان و تشکلهای مردمی رو دریاب که کمک بزرگی بشما خواهند کرد در تسریع اموزشهای همگانی….من هم در خدمتت هستم برادر…
سلام یاور ،صدها سلام ما نیز چون شما دلی پر درد داریم ولی بقول شما بازم تکرار میکنم مردم ما کمتر در صحنه حضور دارند و این مایه تاسف هست !!حال اینکه در مورد ساماندهی دست فروشان و حاصل زحمت زنان سبزی فروش و نان آور داره درست و اصولی اداره میشه بسیار خوشحالم ،راستش روز اول که اومدم دیدم شهر خالی از این زحمتکشان هست یک آن دلم گرفت و یاد صحنه های دلخراشی افتادم که بارها میدیدم برای رفع سد معبر کارکنان شهرداری با چه بر خورد بسیاربدی محصول زحمات دستفروشان را پرت میکردند پشت وانت و میبردند و زنان با داد و فریاد و نفرین دنبالشون راه می افتادند تا بقچه سبزی شون رو بگیرن!!!خوب خدا رو شکر این اقدام اگه اصولی پایه ریزی بشه هم چهره شهر در آرامش قرار میگیره هم اونا از بلتاتکلیفی در میتان .از این بابت تشکر میکنم از همه شما . و اما در مورد قانون شکنی افرادی که زباله ها را رها میکنند باید قانون جریمه اعمال بشه اونم جریمه سنگین !مثلا هم پول دریافت بشود و هم وادارشون کنند بر گردند و تمام زباله ها رو جمع کنند !! واقعا در هر کاری اگر مدیریت درست و قابل توجه جدی گرفته شود و ادامه دار باشد امکان ندارد که جواب درست از آب در نیاید ،۲ اینکه مسولیت اصلی فاضلاب بر عهده شهرداری هست بعد مردم هستند وقتی براحتی لوله های اگو شهری بسمت دریاست اینجا چه کسی مقصر هست واقعا ؟ ما انتظار داریم دیگه اقدامی اصولی و زیر بنایی گرفته شود بلکه نجات ما و آیندگان ما در مدیریت صحیح زیست محیطی با دانش و بروز کردن فناوری های جدید نجات پیدا کنیم۳ مسولیت فرهنگ سازی اول رسانه ای کردن اطلاعات زیست محیطی از طریق صدا و سیما ۲بنرهای زیست محیطی در سطح خیابانها و جاده های جنگلی و ۳هم چنین گاه نامه های محلی با هدف مشارکت دادن مردم در این امر خطیر و فراخوان مردم در همایش های بزرگ زیست محیطی شک ندارم که هرچه قدر مردم در جریان این مسایل قرار بگیرند ترس شون از آلودگی بیشتر و بیشتر خواهد شد.۴دعوت از نهاد های خود جوش و استقرار یک مرکز برای اسکان دادن فعالین مردم نهاد خصوصا در تمام طول سال در کمپ ها یا چادر های صحرایی و زیربنایی ترین کار آمزش چهره چهره در مهد کودک ها و حتی نمایشنامه های خیابانی در یگک روز بخصوص برای ایجاد فضای شاد زیست محیطی با آهنگ ها و ترانه های زیست محیطی و براه انداختن کارناوال های متعدد در سطح شهر ….مثل هیت هایی که از یک مسجد به مسجد و امام زاده دیگه میبریند همهانطور هم شعار های زیست محیطی و اطلاع رسانی با روش های شاد و ماسک های زیبا ووووووووواینکار عملی بشود عالی خواهد بود ۵ بنده به عنوان یک شهروند که سالهای مدیدی در ان جی او های مختلف فعالیت دارم حاضرم هر کجا که صدای افراد دلسوز زیست محیطی بلند شود من آنجا باشم ….در آخر باید تمام داده های فرهنگ سازی خیلی ماهرانه مدیریت شود حتی سازمان های مردم نهاد و یا همیار پلیس و چه و چه و چه باید زیر نظر یک مرکز که شاید متولی اش باز شهر داری باشد اداره شود ……در ضمن تشویشق شهروندی که دراداره کوچه و خیابان خود اقدام به مدیریت صحیحی که تقبل کرد حتما حتما مد نظر گرفته شود . (منظورم اینه که خیلی خوبه محل هایی یا کوچه هایی با مشورت مردم و اهالی همان محل به مدیریت کسی واگذار شود تا هر گز زباله تر و خشک در یک مکان ریخته نشود و یا از مردم بخواهین که خودشون هرزگاهی یک گرد همایی بزارند مثلا در مسجد محله ضمن خوردن یک عصرانه از چای دوستی و معرفت ! از همسایه ها بخواهند تجربیات شون رو از عملکردی که با مدیریت انجام میشود را بازگو کنند و حتما هم اردوهای گردشگری بین شهری حتی در مسافت کم گذاشته شود . امیدوارم روزی بشه که ما مردم بیدار بشیم فعلا که در خواب اصحاب کف گرفتار آمدیم…..خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار .
فرهنگ سازی ، فرهنگ سازی ، فرهنگ سازی
اگر به جنگلهای ۲۰۰۰ و۳۰۰۰ رفته باشید نقش کمیته امداد را بسیار پر رنگ می بینید با پرده نوشته هایی که در مورد صدقه دادن به درخت ها نصب شده است و لی اگر به جنگلهای دالیخانی رفته باشید با محیطی که ایجاد شده خجالت می کشید حتی کوچکترین آشغالی در محیط طبیعت رها کنید و برگردید .
salam jenabe falahatkar man ham shahsavari hastam va kheili kheli negaran vazeeiyate shahram hastam va az shoma manoonam ke inghadr be fekr hastid khastam begam ke man ham ba inke dar shahsavar zendegi nemikonam hazeram har komaki ke az dastam sakhte hast anjam bedam shahre ma shahsavare ghessehast va man doost daram hame az zibaii va mogheiyate in shahr estefade konan pedare man az ghidimihaye shahsavar bood va man nesbat be shahram taasobe khasi darim … man ham be nobeye khodam baraye pakizegiye shahram dar kenare shoma hastam … payandeh bashid ……saghi rashidi nejad
مدیریت شهری در سد معبر
هر آدم عاقلی این نکته را می داند که پیشگیری بهتر از درمان است .
ما در برخورد با بسیاری از نا هنجاری ها یی که در شهر اتفاق می افتد فقط به فکر درمان هستیم و کمتر به پیشگیری فکر و عمل می کنیم معمولا مسئولان اجازه می دهند ( یا اطلاع ندارند) که موضوعی برای مردم حاد وغیر تحمل شود آنگاه به میدان آمده و خودی نشان میدهند بعد می گویند مشکل چند ساله را حل کردیم . خیلی از ناهنجاری ها و پدیده های غیر معمول را با کمی مدیریت و آینده نگری می توان حل نمود ۱- بعضی از شغل ها باید از شرایط خاصی برخوردار باشند تا مجوز فعالیت بگیرند مانند نمایشگاه های اتومبیل که باید فضای لازم برای پارک خودرو داشته باشند تا جواز کسب بگیرند ولی در شهر ما عمدتا درپیاده رو ها وحاشیه خیابان ها این کار را می کنند .
۲- بعضی از شغل ها به علت تردد زیاد نباید در مرکز شهر دایر شود مانند پلیس +۱۰ که از خیابان جمهوری به خیابان خیام انتقال پیدا کرده وخود عامل ترافیک است .
۳- بعضی از شغل ها در اثر تصمیمات دولت در بعضی امور به وجود می آید بدون پیش بینی شرایط و مشکلاتی که برای مردم به وجود می آید مانند تعویض پلاک خودرو که ظاهرا با یک دفتر به مساحت ۷۵ متر یا کمتر جواز آن صادر می شود غافل از اینکه همه مراجعه کنندگان به این دفتر با خودروهای شخصی جهت تعویض پلاک مجبورند از ۵/۵ صبح جلوی این دفتر صف بایستند تا ساعت ۱۴ که ساعت اداری به اتمام می رسد اگر مساحت هر خودرو را به طور میانگین ۸ متر مربع در نظر بگیریم و میانگین مراجعه کنندگان در طول ماه در هر روز را ۱۰۰ خودرو باشد حدود ۸۰۰ متر مربع (یا ۴۰۰ متر طول ) از فضای اطراف این دفتر غیر قابل استفاده برای کسبه و ساکنین می باشد متاسفانه فقط امتیاز تعویض پلاک در تنکابن به یک نفر داده شده و طی ۶و ۷ سال گذشته این شرکت به دلیل نداشتن بنیه مالی برای تامین زمین مناسب هرساله به مغازه های اطراف اداره راهنمایی و رانندگی نقل مکان کرده و همیشه با اعتراض کسبه و مردم مراجعه کننده و همسایه ها مواجه بوده و سبب نا امنی گشته است . خبر ها از اسکان این شرکت در کنار اداره راهنمایی ورانندگی به صورت دائم حکایت دارد یعنی باقی ماندن این مشکل به صورت دائم یعنی ، تصادفات احتمالی یعنی ، اعتراض مجدد اهالی وکسبه که با پرداخت پول های کلان حق پارکینگ از شهر داری خریداری کرده اند وخلاصه یعنی سد معبری بزرگ در پیشانی شهر
با کمی دور اندیشی و آینده نگری می توان شرط واگذاری امتیاز اینگونه شرکت ها را به افراد دارای زمین مناسب در جایی بیرون از شهر که کمترین مزاحمت را برای مردم داشته باشند انتخاب کرد و از اداره محترم راهنمایی ورانندگی خواست تا انبار پلاک های خود را به این محل انتقال دهد .
خدا قوت
جناب مهندس دستفروشان جمع اورى شده اند که البته جاى قدردانى دارد ولى متکدیان هنوز هم در شهر مشغول به کارند(أخرى زشت و وقیح در دین اسلام و نکوهیده توسط إمامان و علماء)،نمونه بارز در خروجی خیابان علامه ،نزدیک شهردارى یکى از انها صندلى قرار داده و به راحتى بر روى ان نشسته و إمرار معاش مى کند که در صورتیکه به این روال آدامه دهد در اینده نزدیک ایشان براى فرار از سرما و تابش نور خورشید یک کیوسک هماننده کیوسکهاى عوارضى اتوبان در این مکان نصب خواهد نمود
دوستان:
این پست دردنامه محیط زیست است صحبت دستفروشان و متکدیان جای دیگر است.
صحبت محیط زیست دوهزار و سه هزار را میکنیم ولی زباله امان را تفکیک نمیکنیم.
صحبت دالیخانی را میکنیم ولی فاضلاب منزلمان را به دریا میریزیم.
صحبت رودخانه چشمه کیله را میکنیم ولی ماشینمان را در کارواش کنار همین رودخانه میشوییم
ضمنا وظیفه جمع آوری متکدیان بعهده شهرداری نیست. هست؟
بگذریم از اینکه با آلوده شدن هوای چهار راههای تهران عده ای از اینها به ییلاق شهسوار می آیند.
دوست عزیز،وظیفه جمع اورى متکدیان با شهردارى،نیروى انتظامى و بهزیستى است!متکدیان بومى و غیر بومى باعث زشت شدن منظر اجتماعى این شهر هستند، مى توان با برخورد جدى با متکدیان بومى و مهاجر این لکه را از دامان شهر زدود!این طرح هزینه زیادى هم نمى خواهد.
حق با شماست جای این صحبت ها شاید در اینجا نباشد چه کنیم که مشکلات زیاد و گستردگی همه جانبه و فراگیر دارند مردم در بعضی از رفتار های اجتماعی ناگزیر به تقلید از دیگران می شوند وهیچ کس نمی تواند بگوید که من از خودم شروع می کنم چون فایدی ندارد زیرا ما یک زندگی اجتماعی داریم نه انفرادی .
یکی از راه های بهبود شرایط و کاهش مشکلات در مدیریت شهری استفاده از هیئت امنای شهر می باشد . اعضای این هیئت را افراد متمکن ، تحصیل کرده و با تجربه تشکیل می دهند که بدون هیچ چشم داشت مادی به کمک اعضاء شورای شهر می آیند و در حل مشکلات شهر به آنها کمک می کنند ( مانند یک اتاق فکر ) شنیده شده که شهر همجوار ما از این نعمت استفاده کرده و مردم هم راضی هستند .
جناب فلاحتکار
تصمیم به عمل گرفته ایم. جمعی از دوستان تهران و تنکابن قرار است کاری عملی و ریشه ای برای حفاظت از محیط زیست و حیات وحش منطقه انجام دهیم… قبل از این که بقول شما پلنگ های باقیمانده منطقه هم زجرکش شوند. کمک و همراهی شما قابل جایگزینی نیست. بزودی برای قرار حضوری اقدام خواهیم کرد
ارادت
مرتضوی
مهار آلودگی هوای شهرها
آلودگی هوای شهرها بیش از هر چیز به خروجی خودروها مربوط میشود.در اینجا به یکی از روشهای موفق کاستن از آلودگی های شهری حاصل از خودروها اشاره میشود. در این سیستم اخذ عوارض خروجی گاز خودرو به عنوان روش اصلی مهار آلودگی جایگزین روشهای محدودیت خودروها میشود.بر مبنای این طرح خودروها همه ساله از نظر میزان انتشار آلودگی معاینه شده و عوارض آنها بر مبنای نتایج این معاینات تعیین میشود.این عوارض همچون یک انگیزه خرید خودروهایی را ترغیب میکند که آلودگی کمتری به بار می آورند و معاینات مربوط نیز سلامت ابزارهای مهار کننده آلودگی در خودرو و نگهداری درست آن را تضمین میکند.این نوع معاینات در بسیاری از کشورها متداول شده و یکی از روشهای موفق کنترل آلودگی هوا میباشد.
تین نیوز | آزادسازی تنها دوکیلومتر از مسیر پروژه کنارگذر ساحلی و قصه پرغصه پل چهارم چشمه کیله تنکابن ر بازدید مسئولان استانی از پروژه های این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
معاون امور عمرانی استاندار مازندران به همراه جمعی از مدیران کل و مسئولان شهرستان تنکابن از پروژه های شهرستان تنکابن بازدید کرد.
دو کیلومتر از کنارگذر ساحلی آزادسازی شده است
علی نبیان معاون امور عمرانی استاندار مازندران ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذار ساحلی تنکابن در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این پروژه به طول ۱۲ طول بوده که تاکنون آزادسازی دو کیلومتر آن انجام شده است.
وی اظهار داشت: ۸۰ درصد کارهای اجرایی در این دو کیلومتر انجام شد و مابقی در دستور کار قرار دارد.
وی با تاکید بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه یادآورشد: ظرف چند روز آینده جلسه را با حضور مسئولان فرمانداری، شهرداری و دستگاههای مرتبط برگزار می کنیم تا مسائل مربوط به تملک اراضی و تامین منابع مالی پروژه مورد بررسی قرار گیرد.
نبیان بیان داشت: این پروژه باید به سمتی رود که نه تنها مردم منطقه بلکه مردم تمام مناطق کشور از این جاده ساحلی بهره گیرند.
معاون استاندار مازندران با اشاره به تاکید استاندار برای توجه به مسائل غرب مازندران یادآورشد: پیگیری مسائل عمرانی و مشکلات غرب استان از موضوعات اساسی است که مد نظر استاندار قرار دارد.
نبیان درباره کمربندی تنکابن نیز گفت: احداث دو زیرگذر در ورودی و خروجی این کمربندی در دستور کار قرار دارد و هم اکنون در بخشی از نقاط مشکلاتی را داریم که رفع آن در حال برنامه ریزی است.
وی گفت: این پروژه با تلاشهای مسکن و شهرساز یو مدیریت ساخت و توسعه راهها در است اجراست و انشاء الله با پیگیری های انجام شده، بنا داریم اعبتارات را تامین کنیم.
نیاز اعتبار سه میلیارد تومانی برای زیرگذرهای کمربندی
معاون امور عمرانی استاندار مازندران یادآورشد: برای احداث زیرگذرها سه میلیارد تومان اعتبارات نیاز است و امیدواریم از طریق معاونت وزارت راه و شهرسازی این اعتبارات جذب شود.
وی تصریح کرد: مقدمات کار در حال انجام است وتامین اعتبار توسط دکتر نورزاد معاون وزیر راه و شهرسازی در حال پیگیری است تا بیش از این مردم دچار مشکلات نشوند.
بازدید از پل چشمه کیله
چشمه کیله تنکابن نیز از دیگر پروژه های بود که مسئولان ارشد استان مازندران را بخود کشاند و این پروژه که قرار بود شش ماه بعد از کنگ زنی افتتاح شود، همچنان در مرحله اولیه قرار دارد.
پروژه ای که قرار بود شش ماهه افتتاح شود
سید ابراهیم هاشمی معاون استاندا و فرماندار ویژه تنکابن در این بازدید گفت: این پروژه در سال ۹۱ کلنگ زنی شد و پیمانکار وعده داد که این طرح شش ماهه به بهره برداری رسد ولی با گذشت نزدیک به دو سال هیچ اقدامی نظیر ساخت چند پایه کار دیگری نشده است.
فرماندار تنکابن در پاسخ معاون استاندار که مطرح کرده بود، بهترن است پیمانکار قبلی مشغول کار شود، گفت: به هیچ وجه حاضر نیستم پیمانکار قبلی بیاید و با آن شرایط قبلی، کار کند.
وی عنوان کرد: در زمان کلنگ زنی پروژه، مسئولان عنوان می کردند پیمانکار بسیار توانمند است و اجرای پروژه برایش همانند ساخت کاردستی است ولی با گذشت ماهها همچنان نیمه کاره است.
عسگرزاده مسئول عمران شهرداری تنکابن نیز گفت: پیمانکار پروژه در سل ۹۱ شروع به کار کرد و به دلیل نوسانات قیمتی و مشکلات مالی نتوانست به تعهدات عمل کند.
برگشت بخشی از اعتبارات جذب شده پل
وی بیان داشت: در اواسط کار پیمانکار اولیه چون پیش بینی می کردیم قیمت آهن نوسان خواهد داشت، نقشه را تغییر دادیم و عرشه را از فلزی به بتنی تغییر دادیم.
عسگرزاده افزود: این پروژه در اولین گام پنج میلیارد تومان اعتبار جذب کرد و از این میزان دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان پول به پیمانکار پرداخت کردیم ولی در برج ۶ امسال به دلیل کندی پروژه بخشی از اعتبار برگشت دادیم.
وی اظهار داشت: با ۲۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیصی در مجموع ۷۰ شمع و یک سرشمع نصب شده است و با تغییر عرشه پیمانکار دیگر حاضر به ادامه کار نشد.
دوستان از من میشنوید اصلا به این حرف ها نباید توجه کنیم!!! باید درخت قطع کنیم و ویلا بسازیم! قطع کنیم و بسازیم تا تموم بشه! نسل بعدی ؟؟ نسل بعدی چیه؟ به فکر خودت باش؟این دنیا فقطط مال توعه!! نه موجود دیگه!!تا میتونیم ذباله تولید کنیم!!! طبیعت اگه تونست ذباله هارو بخوره ! اگرم نتونست خوب ذباله طبیعت رو میخوره !! مگه چیه؟…….